Kiemelt projekek adatlapja
  I. A projekt és a projektgazda adatai              
I.1. A projektgazda
  Neve: Műemlékek Nemzeti Gondnoksága
  Azonosítására használt betűszó vagy rövidítés: NG
  A projektgazda címe:
  település: Budapest irsz: 1014 út/utca: Dísz tér hsz: 15
  A projektgazda Honlapjának címe (ha van) www.mag.hu
  Adószáma, ill. adóazonosító jele 15327875 - 2 - 41
  Bankszámlaszáma 10032000-01711301-00000000
  Statisztikai száma 15327875-75-11-312-01
  Cégjegyzékszáma vagy egyenértékű hivatalos nyilvántartási száma 327877000
 
 
  Alapításának éve 1992
  Minősítési kódja  
  Szakágazati kódja (TEÁOR) 7511 (751252)
  Saját tőkéje (ezer Ft) 6484814
  Teljes munkaidős létszáma (fő)
84
  Ha jogosult ÁFA levonásra, tegyen x-et a következő mezőbe!  
  A projektgazda hivatalos képviselője
  Név: Csány Éva
  Beosztása: Igazgató
  Telefonszáma 1: 06 1 202 62 88
  Telefonszáma 2:  
  Fax: 06 1 202 62 88
  Drótposta (e-mail) címe: mag@mag.hu
  Kapcsolattartó, projektmenedzser (ha nem azonos a hivatalos képviselővel)
  Név:  
  Beosztása:  
  Telefonszáma 1:  
  Telefonszáma 2:  
  Fax:  
  Drótposta (e-mail) címe:  
                 
I.2. A projektgazda jogi formája (kérjük jelölje x-szel)
  Költségvetési szerv
 
  100%-os állami tulajdonban lévő szervezet
 
  Önkormányzat
 
  Önkormányzati társulás
 
  Önkormányzati intézmény
 
  Egyház
 
  Egyéb, éspedig:   
  Amennyiben a projektgazda nem az I.2.1-6. sorokban megjelölt típusú szervezet, úgy kérjük röviden mutassa be a támogatást igénylő szervezetet (max. leütésszám 1000 karakter):
   
 
 
                 
I.3. A projekt címe
  Királyi Városok Integrált Projekt: A tatai Eszterházy-kastélyegyüttes kulturális és reprezentációs központ
 
I.4. A projekt tartalma, a tervezett fejlesztés rövid leírása (max. leütésszám 2000 karakter)
  Az Esterházy-kastélyegyüttes teljesmértékű rehabilitációja és környezetének helyreállítása, a felújítást követően a kastélyegyüttes fenntartható hasznosítása.  (I.) A főépület és a kiskastély épületének külső-belső felújítása. Ezekben az épületekben a barokk főúri élet, az Esterházy-mecenatúra, Fellner Jakab életútjának bemutatása történik. A nagyobb termek rendezvényhelyszínként is funkcionálnak. (II.) A XVIII. századi házsor a város felé való nyítást szolgálja ahol többekközött pénztár, kézműves-, antikvitás- és ajándékbolt, könyvesbolt, vendéglátóegységek....stb. is helyet kapna. (III.) A XVII. századi épületek alatt városfelöl alagsori, a kastélyfelöl földszinti új fogadótér kialakítása ahol előcsarnok, recepció, előadaóterem, vetítőterem, rendezvénytermek, higiéniás helységek...stb kapnak helyet. (IV.) A projekt megvalósítása tartalmazza a kastélypark rekonstrukcióját, az élőhelyek helyreállítását.
 
 
 
 
I.5. A projekt háttere és indokoltsága (max. leütésszám 2000 karakter)
  A tatai Eszterházy–kastélyegyüttes a Magyar Állam tulajdonából ki nem adható műemlék. A kastély együttesének kiemelkedő adottságai – a magyarországi barokk építészetben korát meghaladó térkompozíciója, magas művészi színvonalú építészeti és belsőépítészeti részletei, A tatai Eszterházy–kastélyegyüttes a Magyar Állam tulajdonából ki nem adható műemlék. A kastély együttesének kiemelkedő adottságai – a magyarországi barokk építészetben korát meghaladó térkompozíciója, magas művészi színvonalú építészeti és belsőépítészeti részletei, városépítészeti értéke, történeti jelentősége, a magyarországi diplomácia történetében játszott szerepe, valamint rendkívüli szépségű természeti környezete  - az Országbemutatás Programjának eleme.  Az Esterházy-kastélyegyüttes Tata városával szerves egységet alkot, hiszen az Esterházyak által épített kastély, vár, angolpark, az Öreg-tó környéke, a malom, a lovarda tájképi-kulturális egységet alkot, amelynek a történeti belvárossal egyetemben szerves egészet alkot.  Az Esterházy-kastélyegyüttes programjának teljesmértékű megvalósításával a város fő turisztikai vonzóerejévé válhat.
 
 
 
 
I.6. A projekt szakaszai
  Műszaki és pénzügyi szempontból a projekt szakaszokra bontható-e? (Projektszakasz: önállóan üzembe helyezhető és működőképes projektrész) Ha igen, tegyen x-et a következő mezőbe!
  Ha a projekt egy általános projekt része, mutassa be a végrehajtás javasolt, technikailag és pénzügyileg egymástól elkülönülő, független szakaszait!
  Projektszakasz megnevezése Rövid tartalmi leírás
  1.  
  2.  
  3.  
  …(további sorokkal bővíthető)  
  Adja meg, hogy az adatlap benyújtásával jelzett támogatási igényét a projekt egészére, vagy mely szakaszának megvalósítására nyújtja be! 
                 
   
 
 
I.7. A projekt megvalósulásának helyszínei:
  Pontszerűen (1-5 helyrajzi számon) megvalósuló projekt-létesítmény esetén Régió Közép-Dunántúli Régió
  Megye Komárom-Esztergom megye
  Település Tata
  Utca, házszám Kastély tér, ill. Hősök tere 6-7-8.
  Helyrajzi szám 1. 1851
  Helyrajzi szám 2. 1852
  Helyrajzi szám 3. 1853
  Helyrajzi szám 4. 1854
  Helyrajzi szám 5. 1855
  Vonalasan megvalósuló projekt-létesítmény esetén Útszám        
  Szelvényszám  
  Itt írja le a projekt megvalósulásának helyszíne(i)t, ha a fenti mezők nem alkalmasak a projekthelyszín(ek) bemutatására (max. leütésszám 1000 karakter)  
 
 
 
  Megjegyzés a projekt helyszínével kapcsolatban:  
 
 
 
 
I.8. A tervezett projektterület(ek) tulajdonviszonyainak bemutatása (max. leütésszám 2000 karakter)
  A projekthelyszínek a Magyar Állam tulajdonában vannak, és a Műemlékek Nemzeti Gondnoksága vagyonkezelésében.
 
 
 
I.9. A projekt által esetlegesen érintett más tulajdoni elemek (pl. szellemi termékek) tulajdonviszonyainak bemutatása (max. leütésszám 1000 karakter)
   
 
 
 
 
  II. A projekt célkitűzései
II.1. A projekt célja és célcsoportjai (max. leütésszám 2000 karakter)
  A tervezett beruházás alapvető célja, hogy a leromlott állapotban lévő Esterházy-kastély állagmegóvása, érték-kibontakoztató helyreállítása megtörténjen, s homlokzata, belső terei, valamint az udvara, kertje nagyobb tömegek számára is bemutatható legyen. Célja, hogy a kastélyegyüttes és a város között intenzív, a lakosság számára is fontos, a mindennapi életükbe beépíthető kapcsolat alakuljon ki. Ezért a XVIII. századi épületek olyan funkciót kapnak, amelyet mind a lakosság, mind a településre érkező turisták használni tudnak. Ugyanitt kerül kialakításra az a Fogadóterület, amely a későbbiek során mentesíti a kastélyfőépületét és a kiskastély épületét a fogadás terheitől. A kastélypark rekonstrukciója a városba pihenni érkező turisták és a lakosság rekreációs lehetőségeit bővíti. A helyszínen történő fejlesztések komplexitásával és egyediségével a régió idegenforgalmának és a társadalmi nyilvánosság valódi színterévé válhat. A fenntarthatóság és a komplexitás érdekében a magán és a közszféra együttműködésére alapozva az elsődleges közfunkciókat a műemléki környezethez igazodó for-profit szolgáltatások egészítenék ki.
A célközönség meghatározásánál az Esterházy-kastély tervezett fő szolgáltatási eleméből a múzeumi funkcióból és a kastélyépületének elhelyezkedéséből fakadó rekereációs lehetőségekből indulunk ki. Így a tervezett célcsoportok közé soroljuk a (1) a térségben pihenők (egyéni vendégek),(2) iskolás diákok, nyugdíjasok (csoportos látogatók), (3) rendezvények résztvevői (4) kézművesek.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               
 
 
 
 
II.2. A projekt várható eredményeinek bemutatása (max. leütéssszám 2000 karakter)
  A kastélyegyüttes várható eredményei közé tartoznak a fejlesztés megvalósításából származó közvetlen eredmények, mint pl. a kastélyegyüttes teljes rekonstrukciója és fenntartható hasznosítása, a kastélypark rekonstrukciója.  Közvetett eredmények közé soroljuk hogy a XVIII.századi házak felújításával és hasznosításával generálja  a vállakozási kedvet és növeli a kkv-k számát, a  kastély felújítása eredményezi a település idegenforgalmi adóbevételeinek növekedését, a turisztikai forgalom növekedését és ez turisták a településen eltöltött időtartamának hosszát.  Az épületegyüttes felújításával és hasznosításával a kastélyépület és hozzákapcsolódó épületei újra a település szerves, használható részévé válnak. 
 
 
 
 
II.3. Mi indokolja a projekt egyedi, nem pályázatos formában történő megvalósítását? (max. leütésszám 500 karakter)
  A projekt egyedi, nem pályázatos formában történő megvalósítását az Esterházy-kastély országosan jelentős értéket felmutató, állami tulajdonban lévő épülete, az eddig húzódó felújítás komoly költségvetése, valamint a beruházás - várhatóan - térségre gyakorolt igen pozitív gazdasági-társadalmi hatása indokolja. A projekt mérete, annak megvalósíthatósága nem megoldható a jelenlegi akciótervek alapján látható pályázati eljárásrendek szerint, valamint projektet szükséges a nevesített Integrált Királyi Városok közép-dunántúli régiós projekttekkel egyidőben elindítani, mert a fejlesztések egyidejű megvalósulása eredményezi csak a kellő gazdaságfejlesztési hatást, és a vállalkozói tőke jelentős megjelenését a térségben. Az "Integrált Királyi városok" című integrált turisztikai fejlesztés a Közép-dunántúli Régió 2007–2013 közötti fejlesztési időszak legjelentősebb vonzerő-fejlesztési programja. Esztergom, Tata, Veszprém és Székesfehérvár polgármesterei a fejlesztési projekt megvalósítása érdekében együttműködési megállapodást írtak alá, amely az egymáshoz „mozaikszerűen” illeszkedő tematikus turisztikai utak, illetve azok fejlesztésének összehangolását segíti a jövőben.
 
 
II.4. A projekt hosszú távú, átfogó hatásainak és horizontális politikákhoz történő kapcsolódásainak bemutatása (max. leütésszám 1000 karakter):
  Miként járul hozzá a projekt az ország versenyképességének javításához? A tatai Esterházy-kastélyegyüttes felújítása és annak fenntartható hasznosítása generálja más turisztikai beruházások fejlesztését, a városban a belváros rahabilitációjához kapcsolodó fejlesztési elképzelések megvalósítását, mert a település csak akkor válhat önálló teljesmértékű szolgáltató turisztikai egységgé, ha a településen tervezett beruházásokat végrehajtja. Abban az esetben ha ezek a beruházások is megtörténnek, akkor a település egy olyan önálló turisztikai egységgé válik Magyarországon, amely egyrészről a tursiztikai vonzerők jelenleg súlyponti/kiegyenlítetlen helyzetében egy új idegenforgalmi központot teremt és amely képes lesz arra, hogy önállóan működő egységgé váljon. 
  Miként járul hozzá a projekt a foglalkoztatás bővüléséhez? A kastélyegyüttes hasznosításával, a rendezvények és a XVIII. századi házak szolgáltató-kereskedelmi funkcióval való ellátásával a helyi és térségi foglalkoztatottak száma bővülni fog.
  Milyen hatást gyakorol a projekt az esélyegyenlőségi célcsoportok helyzetére? 1.) A kastély-együttes revitalizálása során megtörténik az épületek és a szükséges területek akadálymentesítése, ezzel biztosítva azt, hogy a fogyatékkal élők számára is elérhető legyen a kastély.                                                                                                                                  2.) A kiállítások megtervezésénél,olyan tecnikák alkalmazását helyezi előtérbe a NG, amely a vakok és gyengénlátók számára  is lehetőséget nyújt a tatai kastély "ízvilágának" megismerésére.                                                                                                                                                3.)  Az új foglalkoztatottak esetén, a kiválasztásnál figyelembe veszik a hátrányos helyzetűek, a nők, és a visszatérő gyesen lévő anyukák jelentkezését.
  Miként járul hozzá a projekt a környezeti fenntarthatósághoz? A fejlesztéssel helyreállítódik a tönkretett egykori településmorfológiai szerkezet egy része, rekonstruálódnak az egykori stílusjegyek. A fejlesztés mértéke és jellege alapján a biológiai diverzitás és térbeli koherenciája nem sérül. Az építkezés alatt keletkező levegő szennyező anyag koncentrációjának kismértékű növekedését a beruházó az igénybevett korszerű módszerekkel minimalizálja. A parkoló kihelyezésével megszűnik a gépkocsiforgalom a kastély közvetlen közelében. A megnövekvő turistaforgalomra méretezett fogadó épület és parkoló állandó kontrolt biztosít a nagyobb leterhelésből adódó negatív hatások felett, és irányított terhelést tesz lehetővé. (pl. szelektív hulladékgyűjtés). A ma még szemetes, elhagyatott területek parkokká alakulnak át, és visszaállításra kerülnek az egykori tájképek és növénytársulások. A megmaradt értékes fák megmentése pozitív példa lehet a látogatók számára.  A felújítások után a fejlesztésekhez hozzákapcsolódó infrastruktúra lényegesen hozzájárul a településkép javításához.
  Miként járul hozzá a projekt az országon belüli területi társadalmi-gazdasági különbségek kiegyenlítéséhez? A fejlesztés elsősorban azzal járul, hozzá az országon belüli területi társadalmi-gazdasági különbségek kiegyenlítéséhez, hogy a revitalizációval és a város többi projektjének megvalósításával az ország egy új turisztikai vozerőközpontja jön létre, amely természeti- és épített örörkségi adottságaival illetve nagyon kedvező földrajzi- és infrastrukturális helyzetéből fakadóan a térség fő szervező erejévé válik.
 
  III. Illeszkedés az operatív programok rendszerébe
III.1. A projekt illeszkedése a ÚMFT operatív programjainak rendszerébe
  A projektjavaslat konkrétan, nevesítve szerepel-e valamelyik operatív programban? igen/nem
  Amennyiben igen, úgy kérjük adja meg az operatív program nevét KDOP Regionális turizmus fejlesztés 2.1. intézkedés 
 
III.2. Amennyiben nem szerepel tételesen egyetlen operatív programban sem a projektjavaslat megvalósítása, úgy kérjük, fejtse ki, hogy a projekt miként kapcsolódik a releváns operatív program(ok) társadalmi-gazdasági céljaihoz?
  Operatív program prioritástengelyének megnevezése: A projekt illeszkedése (max. leütésszám 500 karakter):
     
 
     
 
 
  IV. A projekt kapcsolódása az Új Magyarország Fejlesztési Terv komplex, zászlóshajó programjaihoz
IV.1. A projekt mely komplex, zászlóshajó programnak képezi részét?
   
 
 
  V. A projekt nevesítése kormányhatározatban és/vagy jogszabályban
V.1. A projekt mely kormányhatározatban vagy  jogszabályban került nevesítésre? Adja meg a kormányhatározat vagy a jogszabály számát és címét!
 
   
  VI. A projekt ütemterve
VI.1. A projekt előrehaladásának ütemterve:
  A projekt megvalósítás kezdetének tervezett időpontja (év, hónap, nap): 2008. január
  A projekt megvalósítás befejezésének tervezett időpontja (év, hónap, nap): 2011. december
  A projekt megvalósítás főbb ütemeinek és mérföldköveinek megnevezése és rövid tartalma: Kezdés időpontja (év, hónap, nap) Befejezés időpontja (év, hónap, nap)
       
       
       
  további sorokkal bővíthető…    
 
VI.2. A projekt megindításához, valamint a folyamatos munkavégzéshez szükséges engedélyek és tervek rendelkezésre állnak:
 
 
VI.3. Ha a projekt megvalósítása már megkezdődött, írja le a munka jelenlegi állását (max. leütésszám 500 karakter)
   
 
  VII. A projekt költségvetése
VII.1. A projekt megvalósításának becsült költségei éves bontásban (ezer Ft-ban megadva)
    Becsült nettó költségek Becsült költségek ÁFÁ-ja
  2007    
  2008 800 000 200 000
  2009 800 000 200 000
  2010 400 000 100 000
  2011    
  2012    
  2013    
  2014    
  2015    
  Összesen 2 000 000 500000
  Megjegyzés:  
VII.2. A projekt költségeinek bontása
  A projekt megvalósításának költségei - a költségfajták megnevezése Becsült nettó költség (ezer Ft) ÁFA (ezer Ft)
  Projektmenedzsment (bérek, bérjellegű költségek, megbízási díjak, járulékok)    
  Más emberi erőforrásokkal kapcsolatos projektköltségek (bérek, bérjellegű költségek, megbízási díjak, járulékok)    
  A projekt célcsoportja számára biztosított támogatások (pl. útiköltség)    
  Építés    
  Eszközbeszerzés    
  Szakmai szolgáltatások igénybevétele (pl. tanulmányok készítése)    
  Egyéb szolgáltatások igénybevétele (pl. tájékoztatás, könyvvizsgálat, műszaki ellenőr)    
  Adminisztratív költségek    
  Földvásárlás    
  Egyéb költségfajta megnevezése:      
  Egyéb költségfajta megnevezése:      
  Egyéb költségfajta megnevezése:      
  Egyéb költségfajta megnevezése:      
  Összesen 0 0
 
VII.3. A projekt tervezett finanszírozási forrásai (ÁFA nélkül, ezer Forintban)
    ezer Ft %
  I. saját forrás I/1. a támogatást igénylő hozzájárulása    
  I/2. partnerek hozzájárulása    
  I/3. bankhitel    
  II. egyéb támogatás, éspedig      
  III. a támogatási konstrukció keretében igényelt támogatás 2 500 000  
  Összesen 2500000 0,0%
 
VII.4. Indokolja a projekt költséghatékonyságát az elvárt eredmény és a költségek arányában! (max. karakterszám 1000)
   
 
 
VII.5. A projekt megvalósítását követően milyen forrásból biztosítható a projekt üzemeltetése, pénzügyi fenntarthatósága? (max. karakterszám 1000)
   
 
 
 
  VIII. Indikátorok
VIII.1. A projekt közvetlen és közvetett eredményeinek valamint kimeneteinek, outputjainak indikátorai
  Indikátor megnevezése mérték-egység indikátor típusa:
a.) kimenet
b.) eredmény
mérés módszere és gyakorisága Kiindulási érték Célérték Célérték eléré-sének éve
 
 
  1. látogatószám növekedése b számozott jegyek/év 5000 100 000 2013
  2. felújított épület nagyság m2 a építési engedély/1x      
  hasznosított alapterület m2 a építési engedély/1x      
  rendezvények száma db b statisztikai adatbázis/év 5 48 2013
 
  IX. Kockázatok
IX.1. A projekt megvalósításának indikatív kockázatai 
  Kockázat megnevezése Valószínűség (1-7) Hatás (1-7) A kockázat kezelésének módja
  1.      
  2.      
  3.      
  további sorokkal bővíthető      
 
  X. Projektmenedzsment és partnerek
X.1. A projekt előkészítésébe és megvalósításába bevonni kívánt partnerek
  Partner szervezet megnevezése A projekt előkészítésében és megvalósításában betöltött szerepe és bevonásának indoka
  1.  
  2.  
  további sorokkal bővíthető…  
 
X.2. A projektmenedzsment bemutatása (max. leütésszám 2000 karakter)!